Concept
Medio 2004 ontwikkelde Habufa het Henders & Hazel concept. We willen met dit concept een huiselijke en gezellige sfeer creëren, waarin mensen zich ‘thuis’ voelen. De presentatie in een warme, ‘huiselijke’ omgeving stimuleert de verkoop, doordat consumenten de meubels eenvoudig in hun eigen woonkamer kunnen visualiseren. Het meubelassortiment is exclusief en zeer uitgebreid, waardoor een brede smaakgroep aangesproken wordt. Op dit moment zijn er 260 Henders & Hazel partners in Europa.
Positionering
Henders & Hazel is gepositioneerd in het middensegment en richt zich op mannen en vrouwen die een stijlvolle woninginrichting graag combineren met aangenaam wooncomfort. Het concept staat voor huiselijkheid en duurzaamheid binnen een redelijk budget. Denk aan stellen of gezinnen die voor de tweede keer een huis inrichten. De vrouw speelt hierbij vaak een beslissende rol, maar de man heeft zeker ook zeggenschap, vooral waar het gaat om functionaliteit en comfort.
Assortiment
Het assortiment omvat complete woonprogramma’s en zitmeubelen, maar ook bijpassende decoratieartikelen en verlichting. Alle artikelen zijn exclusief ontworpen voor de verkoop in een Henders & Hazel studio.
Henders & Hazel Academy
Sinds 2008 verzorgt Habufa trainingen voor onze klanten op het gebied van productkennis, communicatie en interieurinrichting/styling. Onderzoek heeft aangetoond dat het succes van een winkel sterk afhankelijk is van de productkennis en verkooptechniek van het verkooppersoneel. Een investering in hun kennis en kunde betaalt zich dus zeker terug!
Habufa heeft een compleet scholingsprogramma voor de verkoopstaf ontwikkeld. De training vindt plaats in de showroom in Hapert en wordt gegeven door verkoopprofessionals en productexperts. De opleiding wordt aangevuld met E-Learning modules en met Mystery Guests die de winkel bezoeken.
Voor meer informatie over Henders & Hazel, kijk op www.hendersandhazel.nl.
Bekijk ook onze bedrijfsfilm werken bij Henders & Hazel.